Friday, September 16, 2011

Believe in Unexpected life Chapter 1 part 3

Part 3

Seperti pagi-pagi yang biasa, Keisuke akan membuka pintu butik tersebut dan menjalankan kerja-kerja harian seperti menyapu sampah, mengelap tingkap cermin kedai, melipat pakaian dan pelbagai kerja lagi yang di lakukannya. Rye pula kadang-kadang datang kedai… kadang-kadang tak datang lansung… depend on da mood Rye said… yelah setalah setahun Rye membuka butik tersebut, tidak pernah sehari pun dia mengambil cuti, setelah kedatang keisuke dan berkerja untunya maka inilah masanya Rye melepakkan dan memanjakan dirinya di rumah. Tetapi keisuke tidak kisah kerana sudah 6 bulan dia duduk di rumah tanpa melakukan apa-apa, jadi inilah masanya Keisuke tribute kan tenaga dan usahanya kepada sesuatu yang berguna.

Setelah Keisuke mengelap tingkap cermin kedai, dia pun mebuang air kotoran di kawasan kaki lima butik seperti biasa. Namun pada hari itu, nasib tidak menyebelahi Keisuke kerana…. “NNNNOOOO!!!!!!! I’m sorry… I didn’t mean too… owh… I’m really… really sorrie mister” keisuke secara tidak sengaja telah menjirus air kotoran ke arah seseorang yang melalui kawasan butik Rye. Kemudian lelaki itu melihat keisuke dengan wajah serius, sambil memerah air yang keluar daripada bajunya. “wat u gonna do with my clothes~ gurl… u know I’m in a rush right now… n I need to go somewhere important!!!” setelah mendengar kata-kata lelaki itu, Keisuke yang berada di dalam keadaan ketakutan terus menarik tangan lelaki tersebut dan menyuruh dia memilih mana-mana pakaian yang dia mahu di dalam butik Rye.

`”I let dis one slide… but next time u better throw all da dirt not in front of ur store… but at the back of ur store… or somebody else will b like me… DID U UNDERSTAND!!!!” kata lelaki yang tidak di ketahui asal usulnya itu. Keisuke tidak mampu berkata-kata tetapi hanya menganggukkan kepala, kemudian lelaki itu pun berlalu terus menuju kearah tujuannya, tanpa di sedari Keisuke melambai-lambai kearah lelaki tu. ~ hadoiiiiiii… wat a day today… *sigh huhuhu but he such a cutie ya know~ kata Keisuke seorang diri sambil tersenyum.

No comments:

Post a Comment